Skip to content

Bagaimana saya bermula

Saya tahu ada di antara anda yang tertanya-tanya siapa saya. Mengapa saya menulis buku Mudahnya Menulis Buku? Apakah kelayakan yang saya ada untuk menulis buku ini?

Minat menulis timbul sejak berada di berada di bangku sekolah rendah lagi. Saya menulis cerpen dan sajak. Ada antara cerpen dan sajak yang dihantar ke majalah dan akhbar tersiar. Saya pernah memenangi hadiah saguhati pertandingan menulis cerpen. Tetapi tidak pernah mempunyai buku penuh tulisan sendiri lagi.

Beratus-ratus buku mengenai penulisan yang telah saya beli dan baca. Berpuluh-puluh seminar dan kursus menulis yang saya sertai. Tetapi masih belum ada buku yang berjaya dihasilkan. Saya bertangguh-tangguh dan memberi alasan demi alasan.

Bertahun-tahun saya memendam keinginan untuk menulis dan menghasilkan sebuah buku. Akhirnya saya letih menanti. Saya terus melakukannya kerana tidak mahu menunggu masa yang sesuai lagi. Tidak akan pernah ada masa yang sesuai. Sekarang adalah masanya. Saya terus mula menulis buku yang saya mahukan dan saya ingin melihat ke mana hasilnya akan membawa saya.

Published inBuku

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *